Tyto stránky používají k personalizaci, poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Co jsou to cookies
 
 

Rok 2018 nás důkladně prověřil

Tomáš Ouředníček rychlým pohledem hodnotí  závodní rok 2018.
DAKAR2018
S Davidem Křípalem jsme odstartovali na jubilejním 40. ročníku rally Dakar v Limě.
Ještě před startem se ukázalo, jak snadno by bylo možné přijít o vše. Vybuchlá baterie jen díky pohotovému zásahu nezapálila celé auto. Zdálo se, že tím končí všechny trable, ale bylo to přesně naopak. Nečekaná ztráta výkonu hned po startu v prologu znamenala pro nás 99. pozici pro start do druhého dne 99. místo. Musel jsem si mnohokrát zopakovat naše motto: „Nikdy to nevzdám,“ abychom se odhodlali pokračovat.
Noční duny
Nejnáročnější peruánské duny jsme nakonec díky nefunkčnímu plynovému pedálu museli zdolat sami a v noci! Ale zvládli jsme to a projeli jsme všechny waypointy!
Maratónská Bolivie
Vrchol zkoušky odhodlání nastal v maratónské etapě v Bolívii. Díky vadné lambda sondě se auto nebylo schopné normálně rozjet, a tak to odnesla spojka.
Spojku jsme v poušti za pomoci naší rychlé asistence zvládli vyměnit, ale znamenalo to opět noční jízdu. Mnohokrát jsme se ztratili, mnohokrát jsme zvažovali, zda nepočkáme do rozednění, ale vždy jsme pokračovali. Pekelně unavení, ale odhodláni to nevzdat. Ve 4 hodiny ráno jsme ale zapadli do díry plné bláta. Beznadějná situace, uprostřed Bolívie, 4000 m.n.m. Zima, žádný kyslík, vypadalo to na konečnou!
Po slzách vysílení a mnoha modlitbách se jako zázrakem objevil pořadatelský kamion a vytáhnul nás. Do bivaku jsme přijeli v 8 hod. ráno a v 8:40 jsme startovali do další 500km etapy.
Z dnešního pohledu nechápu, že jsme dokázali dojet do cíle.
Jeli jsme 44 hodin a zdolali 930 závodních kilometrů. Možná světový rekord. Určitě náš osobní rekord a důkaz, že heslo „nikdy to nevzdám“ opravdu funguje.
Dokázali jsme to!
Nejtěžší Dakar v historii nám však nachystal i krásnou odměnu: v poslední rychlostní zkoušce jsme dokázali předjet všechny startující před námi a přijeli jsme do cíle Dakaru jako úplně první auto!
Nádhera.
Pomáháme ostatním
Již od prvního dne jsme neměli šanci na super výsledek, a tak jsme si mohli dovolit pomáhat ostatním závodníkům.
Benzín pro italského čtyřkolkáře, rozjet motorku v dunách, nastartovat nefunkční Can-Am, voda pro Martina Macíka, cola a jídlo pro Martina Kolomého a odtažení nepojízdného Martina Prokopa a zachránit tak jeho super výsledek - 7. místo (takže vyrovnal náš historický výsledek s Mirkem Zapletalem z roku 2009). To by si myslím zasloužilo cenu fair play, ale nakonec naše pomoc byla odměněna ještě lépe...
SUPER FANOUŠCI
Po návratu domů jsme s potěšením zjistili, že s námi naši fanoušci všechny naše zážitky intenzivně prožívali, a tak jsme uspořádali řadu besed s promítáním, vydali jsme knížku nádherných fotografií, týmová trička byla stále vyprodaná ????
Náš Ford Ranger a naše partnery jsme také předvedli na Dakarském setkání v Sosnové, kde jsme pozdravili na 6000 diváků.
Skutečná VÝZVA
Přes účast na různých prezentačních akcích jsme se nezapomněli intenzivně připravovat na obhajobu našeho vítězství na MOROCCO DESERT CHALLENGE v dubnu. Poprvé jsme startovali na druhém největším podniku světa v roli šampionů.
15. dubna jsme odstartovali s tím neprestižnějším číslem 301 jako první auto.
Pouhých pár desítek metrů před cílem první rychlostní zkoušky jsme v plné rychlosti 180km/h narazili do protibřehu nečekané a neoznačené díry. 
Náraz s přetížením 7G a následný 14 vteřinový let 9x přes střechu jsme jako zázrakem přežili.
Tvářil jsem se statečně, ale ve skutečnosti měla nehoda vetší vliv na moji psychiku, než jsem dával na sobě znát.
Abychom si nevytvořili nějakou fobii v hlavě, pokusili jsme se odstartovat na menším maďarském závodě s naším starším Hummerem. Pro bolest zad a hrudníku jsme však po chvíli museli vzdát. Přece jen svaly namožené z nárazu potřebovali delší rekonvalescenci.
LEGENDY 2018
Trochu jsme si zajezdili na výstavě LEGENDY, kde jsme vybudovali velkou prezentaci a při předváděcích jízdách na asfaltu předvedli náš Hummer v nových barvách.
REKONSTRUKCE A REKONVALESCENCE
Z Jihoafrické Republiky jsme od NWM dostali nový kompletní rám Fordu Ranger. A začala velká a náročná rekonstrukce zničeného auta.
Další pokus o návrat do závodního módu nastal při Hungarian Baja.Začátek byl krušný, nebyl jsem si vůbec jistý a jel jsem přeopatrně. Ale postupně jsme zrychlovali, až jsme byli schopni ve vysokém nasazení. Nečekanou předčasnou tečku nám zapříčinil chybějící benzín, asi 5 km před cílem. Vše je jednou poprvé.
ZASLOUŽENÉ VÍTĚZSTVÍ
Následně jsme odstartovali na Baja Poland. Tady jsme zjistili, že jsme opět ve formě. Vítězství v naší kategorii TH pro nás znamenalo potřebné nakopnutí a vzpruhu do budoucna.
Rozhodli jsme se, že pokud opravíme Ford do konce září, pojedeme na Dakar.
Abychom se mohli předvést našim fanouškům a také abychom splnili naše sponzorské povinnosti, vypůjčili jsme si od týmu náhradní Ford Ranger. Krásný pocit slyšet opět vytočenou V8!!
Oprava našeho zničeného Rangeru se však stále protahovala a bylo jasné, že nemáme šanci vše stihnout.
DALŠÍ DAKAR?
Od šéfa týmu Scotta Abrahama dostáváme nabídku jet na Dakar s továrním týmem South Racing - Monster-CanAm v kategorii SxS.
Nulové zkušenosti s tímto typem vozidla a nedostatek možností tréninku nám však nehrály do karet.
Češi spojí síly na DAKAR 2019
Přichází rozhodující moment, na který jsme si zadělali již v lednu. Nabídka jet na DAKAR 2019 v týmu Martina Prokopa jako druhé auto. Vyzkoušeným vozem Ford F150 se stejným motorem V8 z Mustangu. To samozřejmě nešlo odmítnout.
ZRYCHLUJEME
Pro potvrzení závodní kondice jsme se zúčastnili s Hummerem posledního závodu Maďarského šampionátu, kde nám celkové vítězství těsně uteklo, ale výhra hned 6 rychlostek nám vrátila tolik potřebnou sebedůvěru.
 
Byl to náročný a poučný rok. Potvrzujeme , že platí : Co Tě nezabije, to Tě posílí.
 
Děkujeme našim partnerům, našim rodinám a přátelům, našim věrným fanouškům. Bez vaší podpory by to nedávalo smysl.
Vážíme si toho, že jsme živí a zdraví a i v roce 2019 budeme reprezentovat Českou republiku.

Ostatní značky skupiny XTline nářadí

  • Irwin
  • Honiton
  • Klingspor
  • Enco