Tyto stránky používají k personalizaci, poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Co jsou to cookies
 
 

Další peklo na trati...

Po sobotním dni volna zavedla Rally Dakar závodníky tratí plnou překážek k městu San Juan de Marcona. Nedělní šestá etapa byla dlouhá a náročná. Zejména obávaná duna Tanaka potrápila nespočet závodníků včetně posádky speciálu Ford Raptor #332. Tomáš Ouředníček a David Křípal toho včera zažili opravu hodně. Několikrát zapadali kvůli autům uvízlým před nimi, získali 45 minut zpoždění při čekání u uzavřeného kaňonu, okusili duny téměř po tmě a navíc dostali hodinovou penalizaci za neprojetí bodem, který byl téměř na dosah. Přesto Tomáš s Davidem dojeli do cíle včerejší etapy na 33. místě a v celkové klasifikaci jim náleží 21. příčka.
Navigátor David Křípal popsal včerejší šestou etapu: „Včerejší etapa byla fakt drsná. Nejdřív 450 km dlouhý přejezd a teprve pak začala rychlostka, takže jsme se dostali do hodně těžkých dun až v poledne. Ze začátku se nám jelo fakt pěkně a předjeli jsme hodně posádek. Byla tam spousta zapadených aut i kamionů. A my jsme si prostě užívali duny a vypadalo to, že uděláme krásný výsledek. Potom ale na jedné duně stálo několik uvíznutých aut a buggy a my jsme museli zapadnout taky, abychom do nich nenabourali. Začali jsme tak nabírat velkou časovou ztrátu. Bylo to nebezpečné, protože jsme se pak museli vyhýbat spoustě zapadených aut. Potom jsme jeli dál a jelo se docela hezky. Pořadatelé nás ale zastavili před kaňonem, který byl uzavřený kvůli nehodě. Bohužel ho nešlo ho objet a při čekání na jeho otevření jsme nabrali asi 45 minut zpoždění. Z kaňonu jsme vyjeli někdy po páté hodině. Měli jsme celkem strach, protože v Peru se brzy smráká a už v půl sedmé bývá naprostá tma. Čekaly nás duny v šeru a cíl za tmy. A navíc jsme neprojeli jeden bod. Sjeli jsme z duny a potřebovali jsme na ni znovu najet. Bylo to hodně nebezpečné, protože už byl večer, a kdybychom tam zapadli, tak bychom tam byli asi až do teď. Věděli jsme přesně, kde ten bod je a chtěli jsme si ho vzít. Zkusili jsme jednou najet a zapadli jsme. A nebyli jsme jediní. Bylo tam mraky zapadených kamionů i aut. Rozhodli jsme se, že bod vynecháme a pojedeme dál. Kdybychom se tam mermomocí snažili dostat a zapadávali jsme tam znovu a znovu, tak bychom ztratili daleko víc času, než hodinu za ten bod. Ve tmě už by nás tam taky možná nikdo nikdy nenašel. Posledních 10 km jsme dojížděli za totální tmy.“
 
Tomáš Ouředníček k tomu dodal: „Včera jsem nebyl v dobrém stavu, protože mě opravdu mrzelo, že jsme o ten bod přišli a že jsme tam zbytečně zapadli. Chtěl jsem zaútočit na dobrou pozici. Na začátku to vypadalo super. Předjeli jsme asi 10 až 15 aut a měli slušné tempo. Mohlo to být takové malé vítězství, které by nás úžasně posunulo. Bohužel se to nevydařilo. Všechno bylo dané zdržením v kaňonu a tím, že už byl večer. Přišli jsme o 45 minut světla. A už jsme nechtěli riskovat, že tam zůstaneme přes noc. No.. nedá se nic dělat. Nějak jsme se z toho dostali a dneska nás čeká další masakr. Uvidíme, co se bude dít. Zkusíme dojet do cíle. Byla to smůla. Auto funguje výborně, navigace se nám také daří, takže při troše štěstí stále věřím v parádní výsledek v celkovém pořadí.“
 
Martin Prokop s Janem Tománkem zvládli včerejší etapu bez komplikací a dojeli jako 7. nejrychlejší automobil. V celkovém hodnocení jsou po šesté etapě na 7. místě.
 
Průběžné pořadí Rally Dakar 2019 
kategorie automobilů po 6. etapě:
1. NASSER AL-ATTIYAH #301 (Toyota)
2. SEBASTIEN LOEB #306 (Peugeot)
3. STEPHANE PETERHANSEL #304 (Mini)
7. MARTIN PROKOP #305 (Ford)
21. TOMAS OUREDNICEK #332 (Ford)
 
Dnes závodníky čeká sedmá etapa kolem San Juan de Marcona s krátkým přejezdem 64 km a 323 km dlouhou rychlostní zkouškou. Tato etapa je organizátory považována za nejtěžší z celého 41. ročníku Rally Dakar.

Ostatní značky skupiny XTline nářadí

  • Libelle
  • Klingspor
  • Irwin
  • Corona
  • GK